2013

För att kunna summera det gångna året vill jag redogöra begreppen: Vänstervecka, sprutsöndag & körabil-form. Jo, för ungefär ett och ett halvt år sedan fick jag diagnosen MS. Vägen till fastställandet var tuff många gånger. De människor som kunnat, orkat, velat och försökt, är det jag tackar för en ljusare bild. Jag kan inte längre se klart, jag känner inte av läget och det finns inga (smärt)gränser. Men det finns ljus, glädje och motivation att kämpa men framförallt att ta vara på nuet. Vänstervecka är då den vecka som sprutan tas i vänster lår, denna vecka är till skillnad från höger motsvarighet lite jobbigare. Varannan vecka är regeln med undantag att jag aldrig någonsin kan komma ihåg vilken som är vilken. Vänster vecka innebär alltså den då jag är modig nog och höger omfattar alla andra ;) Sprutsöndag är dagen i veckan då sprutan tas, inte att förväxlas med sexuella teorier. Dagen innan måndagen då biverkningarna slår ut mig. Att "vara risig" en måndag är för många tecken på en hård helg men för min del är det en schysst biverkning av de bromsmediciner jag tar för att få chansen att stoppa utvecklingen och eventuellt kunna få vara så här frisk. Körabil-form har oftast att gör med min alkoholkonsumtion men inte heller sällan att göra med hur synen vill bråka med mig. -> suddig vardag? Allt det här har jag under 2013 fått lära mig att leva med jag är svårlärd när det gäller mina begränsningar så det har blivit bakslag. Men jag ser fram emot ett 2014 och alla utmaningar som väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0