Inte alls min dag

Vaknar allt för tidigt och det ska bära av mot arbetsförm. Sliten och lite väl trött kan jag tycka att det går hyfsat bra. Får mig en kaffe och äpple köpt på vägen och lyckas givetvis nästan ramla omkull vilket i sin tur gjorde att jag klämde åt om muggen och fick kaffe på hela jackan och rinnandes ner i väskan. Många droppar som jag nog hade behövt i mig istället..
Förklarat och berättat om min tid i Oslo och lite smått och gott, går hemåt i det fina blåsvädret som driver runt snön och som börjar blaska när det när marken. Härliga tider!
Sen dyker ett nytt problem upp, skulle har skickat iväg mitt CV för länge sen, och en engelsk variant skulle det vara.
Tack vare att jag inte sagt många ord på det främmande språket på länge nu så har det gått knackigt. Och ingen i hemmet kan bistå med någon hjälp då three och tree för dessa är detsamma. Många timmar senare har jag något som skulle kunna likna vad det borde ha varit och det får duga!
Har även blivit av med massa pengar och är numer kvitt med morfar, och det känns riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0